Waarom bestaan er rechte bananen?

Ik weet waarom bananen krom zijn, maar waarom zijn sommige bananen recht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
5.5K

Het beste antwoord

Misschien is deze uitvinding nu wel af :)

Waarom zijn bananen krom? Een vraag die binnenkort misschien niet meer aan de orde is. De 56-jarige Duitser Karl Friedrich heeft namelijk een apparaat uitgevonden dat bananen recht maakt. Hij heeft patent aangevraagd op zijn vinding, aangezien de 'bananensigaar' volgens Friedrich nu al populair is. Hij wordt naar eigen zeggen overstelpt door telefoontjes van mensen die zijn vinding willen gebruiken. Maar voorlopig is het toestel er alleen nog maar op papier.

Zijn 'uitvinding' bestaat uit een rolband waaraan de bananen hangen, terwijl robotten de kromme delen wegkappen. Over de gekapte delen wordt een biologisch afbreekbaar goedje gespoten. "Dit is de beste uitvinding sinds gesneden brood! Afhangend van hoe krom de banaan is, zullen er stukken afgesneden worden. De banaan wordt dan hersteld met een biologisch afbreekbaar product. En de afgekapte stukken kunnen nog gebruikt worden, in fruitsalades bijvoorbeeld," zegt de uitvinder.

Kromme stukken van het gele fruit zijn binnenkort verleden tijd, zo zegt Friedrich. "Rechte bananen zijn immers makkelijker om te eten, en makkelijker om op te bergen."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord phoxy +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord maar een rare machine :P
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het zo:
Bananen zijn krom omdat ze buiten aan de bananenboom,en daar naar beneden groeien,maar omdat ze naar de zon toe groeien groeien bananen dus,met de onderkant naar boven toe,en dus krom.
De bananen die recht groeien,die groeien recht omdat zij binnen worden gekweekt,en binnen is er overal evenveel licht zodat de bananen daar zich niet naar één punt zoals de zon hoeven te richten,want het licht is er overal en dus groeien de bananen daar recht.

Andere antwoorden (2)

Als je de bloemtros van de banaan ondersteund, blijven ze recht. En dit is makkelijker bij trAnsport: zo passen er meer in een doos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het antwoord van jelle een beeeeetje veranderd:

Mensen ondersteunen de bloementrossen van de bananen, daardoor blijven ze recht en als je ze dan naar een andere plek/ander land brengt, kunnen er meer bananen in een doos.

xx Cookje