Hoe komt het dat koein in de bergen schijnbaar moeiteloos kunnen grazen?

Als ze haaks op de helling staan zijn de linker- of de rechterpoten tekort

Toegevoegd na 49 seconden:
lees Koeien

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.1K

Het beste antwoord

Het is denk vooral mogelijk omdat de heupen van koeien ook gewoon kunnen draaien tov de ruggegraat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Koeien hebben poten die ze kunnen buigen, net zo als mensen dat kunnen met de benen. Door een beetje door de knieen gaan kunnen ze op een helling staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koeien hebben ook een hals, die ze kunnen buigen, net als jij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze kunnen best een beetje scheef staan hoor. En dan compenseren ze dat bij het grazen met de draaibare nek. Ze kunnen ook met de voorpoten bergopwaarts en de achterpoten bergafwaarts (of omgekeerd) gaan staan en dan doet zich het probleem niet voor.