Goede site voor namen opzoeken voor bloemenherbarium?

Toegevoegd na 43 minuten:
NOOODD!

Toegevoegd na 1 uur:
Een goede site waar ik mijn bloemen voor mijn herbarium kan determineren. voor dinsdag ( 30 bloemen & grassoorten ). plz,weet iemand wat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Er bestaat een uitstekende site daarvoor, maar die is helaas tijdelijk uit de lucht. Er staat niet bij wanneer hij weer te raadplegen zal zijn.
Het "Fotoherbarium Nederlandse wilde planten" van BIOdoen is een interactieve flora met 879 soorten en 5080 afbeeldingen van inheemse planten. Met zoekmogelijkheden op soortnaam, wetenschappelijke naam, geslacht, familie, kleur en standplaats.

Toegevoegd na 2 uur:
Als alternatief kan je nu natuurlijk ook naar de bibliotheek gaan. Daar staat normaal gesproken een flora in boekvorm, met een determinatietabel. Misschien hebben ze ook wel een exemplaar wat je kunt lenen!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel! Dat ga ik doen.

Andere antwoorden (3)

Als je een flora in boekvorm gaat gebruiken, dan zou ik Heukels' Flora van Nederland nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet zeker of dit voldoet en goed genoeg is. Zelf heb ik er wel eens soorten terug kunnen vinden die alleen in Zuid-Limburg voorkomen. Die ontbreken meestal bij de Nederlandse soorten. Succes in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad het boek van Heukels is zeer goed maar vereist wel een basiskennis in het determineren van planten. Je vind soorten aan de hand van sleutelen.