Heo kan een EHEC bacterie het lichaam binnen dringen?

Nu duidelijk is dat de EHEC bacterie niet via besmetting van komkommers komt en het overgrote deel van de slachtoffers vrouwen zijn, rijst de vraag waar ligt de oorzaak. Mede de vraag natuurlijk, op welke manieren kan de EHEC bacterie het lichaam besmetten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

De bacterie zit op komkommers, het komt waarschijnlijk van de mest waarmee ze bemest worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat in de vraag, niet via komkommers.,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komkommers waren niet de oorzaak. Ze moeten opnieuw beginnen met onderzoek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oeps.... k zat ff niet op te letten...
Kimath
12 jaar geleden
Dan heb ik het nieuws gemist, toch geen komkommers dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron van de besmetting is nog steeds NIET gevonden.
Besmetting van mens op mens gaat, raar genoeg, via poep-deeltjes. Dat meer vrouwen slachtoffer zijn kan dan zijn omdat zij altijd gaan zitten op het toilet, en mannen niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krijnr: poep jij altijd op de bril dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat niet, maar heb je gezien wat voor pakken ze dragen om niet door kleine poep-deeltjes geraakt te worden?
P.S. diarree spettert soms ;)
Kimath
12 jaar geleden
haha, bah :P