Welke pollen zweven sinds ongeveer tien dagen in de lucht?

Ik was in Nederland. Daar liepen in april veel mensen heel erg te snotteren vanwege hooikoorts. Ikzelf had gelukkig nergens last van.

Sinds een dag of tien  --  heel ruwe schatting, zeg dat het ergens tussen 15 en 20 mei geleidelijk is begonnen  --  heb ik ook last. Niet veel, wel merkbaar.

Welke pollen zweven sinds die tijd door het Nederlandse luchtruim, en daarvoor nog niet?

Cryofiel
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Er zweeft momenteel nogal wat!

Bron: http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Medicijnen/Aandoeningen/Thema_s/Hooikoorts.aspx?mId=10702&rId=35

Op deze site staat ook veel info over wat wel en wat niet te doen.

Wanneer zweven welke pollen in de lucht?

Bomen:
Hazelaar - februari en maart
Els - februari en maart
Populier - april
Berk - april en mei
Es – april en mei
Eik - mei
Wilg - mei

Grassen: mei, juni, juli en augustus

Kruiden:
Zuring - mei, juni en juli
Weegbree - mei, juni, juli en augustus
Bijvoet - juli, augustus en september
Ganzevoet – juli, augustus en september

De meest voorkomende vorm van hooikoorts is een allergie voor graspollen. In juni zijn de verschijnselen daarvan het hevigst.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

oa Lindes: De grote linde bij ons voor de deur bloeit sinds een ruime week. Wellicht dat je die te pakken hebt?