Met wat voor soort bacteriën heb je te maken, als de koloniën na de bacteriekweek rood/oranje zijn. (op een wc-deurklink) ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
agar ? kan dat en hij is niet vloeibaar.

Het beste antwoord

Ik denk dat het evt ook "gewoon" E-coli (veel voorkomend in faeces) kan zijn.

zie ook bijgevoegde link die gaat over analyses aan faeces gerelateerde bacteriën
Het is een lijvig stuk werk maar wel interessant, er staat onder andere in dat de kleur van een kolonie OOK kan afhangen van toevoegingen aan de agar

Verder wordt produceert E-coli veel zuur waardoor het medium om de colonies rood wordt (daar staat ook een foto van in het document)
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt ik zal het even goed bekijken !

Andere antwoorden (1)

Mogelijk een serratia soort
(ik ben hier overigens niet geheel zeker van, maar bij een rood/oranje bacterie kwam deze als eerste in me op)
bekijk ook even onderstaande link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt ik zal het even bekijken of het overeenkomt !