hoeveel mensen kan de aarde verdragen denk bijvoorbeeld aan voedsel, schoon water en milieuvervuiling?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (5)

Er wordt wel eens geroepen dat we ongeveer op dit moment op de tax zitten, oftewel: De maximumgrens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mij biologie boek staat dat de aarde 50 miljard mensen kan voeden, met een goed gevuld bord.
Maar dan zou bijvoorbeeld de hele amazone omgelegd moeten worden, en er dan alleen maar plantages neerzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals we nu bezig zijn met de huidige bevolkingsgroei, zijn er al veel doemscenario's voor wat betreft grondstoffen en milieuvervuiling. Daar is geen aantal op te plakken.
Wat belangrijker is, is hoe we met de aarde omgaan.

Toegevoegd na 13 uur:
Als er 20 miljoen mensen leven zoals wij in de Westerse wereld industrieel bezig zijn, of er leven 40 miljoen mensen zoals de bosjesmannen...is de aarde toch beter af met de 40 miljoen bosjesmannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het aantal consumenten heeft hier natuurlijk wel invloed op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, als er 20 miljoen mensen leven zoals wij in de Westerse wereld industrieel bezig zijn, of er leven 40 miljoen mensen zoals de bosjesmannen...is de aarde toch beter af met de 40 miljoen bosjesmannen.
er is wel eens gezegd dat we eigenlijk al 2 aardes nodig zouden hebben, maar zoals je ziet lukt het nog steeds met z'n allen. ookal is het ongelijk verdeeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat 1 miljard mensen het absolute maximum is, aangezien de aarde nu al helemaal kaalgeplunderd wordt,
dit allemaal in het belang van de economische groei