Hoe warm moet een ganzen ei zijn om het uit te kunnen broeden?

als je een ganzen ei in het water hebt gevonden en je weet niet hoe lang het er dan al ligt, heb je dan nog kans dat het uitkomt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappige volgorde van vragenstellen heb je..
Eerst wil je weten wat babyganzen eten en pas daarna vraag je je af of het ei überhaupt nog uit zal komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha

Antwoorden (1)

De exacte temperatuur weet ik niet, maar ik weet wel dat je die met huis-tuin-en keukenmiddelen niet goed zal kunnen bereiken. Eieren uitbroeden en zeker die van ganzen, luistert zeer nauwkeurig. Een broedmachine is onontbeerlijk om de juiste temperatuur en luchtvochtigheid te creëren. Dan moeten de eieren nog gedraaid worden op gezette tijden.
Het ei had wellicht nog kans gehad als je direct naar bijvoorbeeld een kinderboerderij of vogelopvang had gegaan met een broedmachine. Je weet echter niet hoelang het al in het water lag. De kans is ook zeer groot dat de temperatuur daarbij zo laag in het ei geworden, dat het vruchtje al gestorven is.