Zoals er wel meer verschillen zijn tussen mannen en vrouwen, zijn ook de schedels verschillend. Let maar eens op als je ergens staat te wachten, op tram of bus of in de rij van de supermarkt: mannen hebben gemiddeld gezien vaker een wat schuin verlopend voorhoofd en zijn wat robuuster gebouwd boven de neus en ogen (wenkbrauwwallen). Globaal gesteld is de schedel bij de man vaak groter en zwaarder, bezit robustere spieraanhechtingsplaatsen, bezit minder een tendens om jeugdige kenmerken vast te houden en maakt vaak een minder ronde indruk dan de schedel van de vrouw. Geslachtskenmerken komen heel variabel voor, het is mogelijk dat een mannelijke schedel kenmerken bezit die men als vrouwelijk bestempelt en vice versa.

Toegevoegd na 11 minuten:
Meer info over verschillen tussen man en vrouw: http://www.heinpragt.com/manvrouw/manvrouw.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is maar een van de vele verschillen tussen mannen en vrouwen.
Vrouwen hebben vaak een smaller gezicht.
Dat schijnt meer vertrouwen te wekken.

In een experiment moesten deelnemers met behulp van digitaal gemanipuleerde foto’s kiezen uit brede of smallere versies van hetzelfde gezicht. Uit de 285 deelnemers kozen 165 voor het smallere gezicht omdat ze er betrouwbaarder uit zouden zien.

Het heeft allemaal te maken met jouw trefwoord: evolutie.