wat is het verschil bij opgroeien van kikkervisjes en paddenvisjes?

Wij doen voor school een onderzoek over kikkervisjes en paddenvisjes. Wij willen graag informatie over de verschillen van opgroeiende kikkervisjes en paddenvisjes. Wij hopen dat iemand ons kan helpen.

Groetjes Tinoor, x

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
7.2K

Antwoorden (1)

Het onderscheid tussen padden en kikkers is niet helemaal duidelijk. Ik neem aan dat je de larven van de bruine kikker en de gewone pad wilt vergelijken. Die leggen eieren in maart en de larven komen ergens in april uit. Die van de gewone pad zijn pikzwart met een korte staart en leven in scholen. Vaak eten ze ook gezamenlijk en je kunt ze voeren met een klompje muggenlarven uit de diepvries. Als je de larven in huis hebt zullen het heel snel jonge padjes worden en moeten ze weer de wijde wereld in en zijn ze lastig te voeren omdat ze heel kleine levende insecten nodig hebben, bovendien mag je ook geen volwassen kikkers of padden houden vanweg de bescherming.
.
Bruine kikkerlarven worden groter en zijn bruin tot lichtbruin van kleur met wat stipjes. Ik denk dat bruine kikkers wat meer een voorkeur voor algen en aangroeisels hebben. Je moet goed opletten, want de larve gaat na een paar weken heel snel over in een kikkertje. De voorpootjes zijn er al voor de achterpootjes, maar ze zitten in de kieuwzak..