Hoe snel steekt een mug?

Prikje, en opzouten? Of beetje chillen, mes en vork pakken, servetje om kraag doen, en even uitgebreid je aderen doorboren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
9.6K

Het beste antwoord

Sneller voordat je het door hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik geloof vrij snel. Als ik merk dat een mugje op mijn arm zit en ik sla hem weg, komt de volgende dag een bultje. Meestal heb je het niet eens in de gaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paar seconden zo te zien:

http://www.youtube.com/watch?v=KanAzKDVTrM
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij "prikt" na een seconde ofzo, maar daarna zit'ie nog even je bloed te drinken.

Je hoort wel eens de theorie dat een muggenbeet alleen een muggenbult wordt als de mug verstoord wordt. De theorie zou zijn dat de mug verdovend speeksel in je huid spuugt, dan een druppeltje bloed drinkt, dan z'n verdoving weer terug zuigt en dan weg vliegt. Die verdovende stof gaat irriteren, en dat wordt de bult. Ik kan zo snel niet vinden wat er eigenlijk van waar is, maar zag wel op wikipedia dat de jeuk komt van een allergische reactie met het speeksel van de mug.

Soms kan ik de zenuwen op brengen om een mug gewoon te laten steken en weg te laten vliegen, en heb wel eens mee gemaakt dat ik geen bult kreeg van de muggenbeet. Maar minstens zo vaak toch wel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het duurt idd even voor de mug je huid door is. (ader vind ie gelijk hoor, dus daar hoeft ze niet meer naar te zoeken want boort gelijk hierboven)

daarna is het natuurlijk slurpen geblazen, en speeksel in de wond doen zodat het ook op te slurpen blijft (dit is wat er zo jeukt) dan moet de boor weer uit de huid gehaald worden.

het kan wel een minuut duren heb ik ooit op tv gezien.