Wat is exact het verschil tussen de ozonlaag én het milieu?

Wat houdt het milieu in, en wat houdt de ozonlaag in?...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1K

Het beste antwoord

Milieu is de leefomgeving. Je woonkamer, je gemeente, de hele wereld of heel het heelal, maar ook de mensen waar je mee omgaat. Kan allemaal je milieu zijn.

De ozonlaag is een beschermende schil in de atmosfeer die een deel van de zonnestraling filtert en terugkaatst de ruimte in. Die is dik rondom de tropen, maar wordt dichter bij de magnetische noord- en zuidpool van de wereld dunner. Soms vallen er zelfs gaten in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de ozonlaag is een soort van barriëre rond de aarde die de schadelijke UVC stralen van de zon wegkaatst, UVC zet aan tot huidkanker en is schadelijk voor de ogen en de huid.met het gat in de ozonlaag dat er in deze tijd is,is er veel meer kans op verbranding van de zon. Wat men hiertegen kan doen is een sterke zonnebrandcréme gebruiken met een hoge factor die te verkrijgen is in de apotheek.
het milieu betreft alles rond natuur en hetgeen wat wij in de lucht pompen echt een verklaring voor milieu heb ik niet maar je moet denken aan wat men zegt op het nieuws; "het milieu verzwakt door de uitlaatgassen van fabrieken en auto's" of "dat is niet goed voor het milieu"
moeilijk om uit te leggen maar ergens spreekt het voor zich, het milieu is de natuur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Milieu: Leefomgeving.
Oftewel: alles wat te maken heeft met waar een individu leeft.
Ozonlaag: Laag van O3 die schadelijk straling tegenhoud door het af te ketsen. Als een spiegel.
Het verband is dat als het milieu slechter word doordat CO2 en koolwaterstoffen door auto's en andere vervuilende apparaten de lucht in word gepompt, dat die CO2 met O3 gaat hechten tot O2 (wat de aarde niet beschermt tegen straling) en CO3 en andere stoffen.