waarom leven mensen als insecten terwijl we zoogdieren zijn

geen zoogdier leeft zo dicht op elkaar gepakt als mensen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Mensen zijn ook voor een deel kuddedieren en omdat wij nu de technologie hebben kunnen we met grotere kuddes bij elkaar wonen d.m.v. flats, wijken, etc.
We lijken dus nog best wel veel op insecten die ook migreren en zich plaatsten met de push- en pullfactoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen in de natuur heb je daadwerkelijks kuddes en die wonen in de vrije natuur ook niet op en aanelkaar maar trekken samen rond in grote getalen tegelijkertijd terwijl wij als mensen net als mieren enzooi als een kolonie opelkaar wonen

Andere antwoorden (2)

Dat komt logischerwijs doordat mensen niet territoriumgericht zijn, maar wel snel voortplanten en bovenal intelligent zijn. We vinden het handig om flats te bouwen, omdat wij kunnen bedenken dat dat verreweg het meest efficiënt is.

Bovendien leven wij van nature niet zo. Steden zijn later gebouwd. Stammen die afgelopen 2000 jaar niet ontwikkeld zijn, leven echt niet zo op elkaar als jij en ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je toch wat meer over de natuur gaan lezen/zien.

Veel soorten zoogdieren leven dicht op elkaar.
Nooit een kudde buffels gezien?
Zie afbeelding.
Ruimte genoeg, maar ze blijven wel heel dicht bij elkaar.

Wildebeesten en giraffen zoeken elkaar ook graag op.

Ook mensen hebben de intelligentie om te beseffen dat je elkaar nodig hebt om te overleven of om prettig te leven.
Uitzonderingen daargelaten.