Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel

Andere antwoorden (4)

Voor een zeearend, de grootste soort in Europa:
De lengte van een volwassen exemplaar bedraagt 70 tot 92 cm, de vleugelspanwijdte is 200 tot 250 cm en het gewicht 3,1 tot 7,5 kg. Een zeearend kan tot 20 jaar oud worden.

Maar er zijn veel meer soorten, van verschillend formaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De amerikaanse "bald eagle", tussen de 4,5 en 7 kg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ca 5 kg.

http://www.wnf.nl/nl/bibliotheek/?act=dierenbieb.detail&dierid=887

En hij/zij kan vleigen met een veel zwaardere prooi.
Zie het filmpje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er van af,of het een mannetje of een vrouwtje is. Bij roofvogels zijn de vrouwtjes beduidend zwaarder dan de mannetjes.Een mannetje wordt tot 4kg en een vrouwtje kan 7,5 kg wegen. Dan heb ik het over de zeearend. Nog een weetje, het vrouwtje legt 2 eieren met een tussenpoos ven enkele dagen, (zelden meer) en begint na de leg van het eerste ei meteen te broeden.Het jong,dat uit het 2e,later gelegde ei komt is dus beduidend kleiner dan zijn broertje/zusje en wordt nog wel eens opgepeuzeld ,door dat broertje /zusje,als de ouders geen voedsel genoeg kunnen bemachtigen.