Welke kevers torren zuigen zich tijdens de paring aan elkaar vast?

Tussen de inzendingen voor de Britse Wellcome Image Awards vond ik onderstaande foto. Die foto toont een micro-opname van de zuignappen waarmee een mannelijke tor zich tijdens de paring aan het vrouwtje vastzuigt.

Hoeveel soorten torren en kevers hebben dergelijke zuignappen voor tijdens de paring?

Toegevoegd na 1 minuut:

Alle inzendingen voor deze fotowedstrijd zijn te zien op
http://images.wellcome.ac.uk/indexplus/gallery/Image+Awards+2011.html?f=1

Picture for question
Cryofiel
13 jaar geleden
in: Biologie
1.2K
Rieneke1
13 jaar geleden
volgens mij alleen de geelgerande watertor ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent me voor Rieneke, dat wilde ik ook zeggen :)

Het beste antwoord

Geloof het of niet, het is de geelgerande watertor.

http://www.microcosmos.nl/nbeet1/dytiscus.htm

Toegevoegd na 53 seconden:
"De mannetjes en vrouwtjes komen in de lente samen om te paren. Het mannetje klautert schrijlings op de rug van het vrouwtje en zet zich vast met de zuignappen aan zijn poten. "

http://www.worldexplorer.be/geelgerande_waterkever.htm

Toegevoegd na 5 minuten:
Sorry, ik las je vraag verkeerd, hoeveel soorten.

Tot nu toe heb ik alleen maar de geelgerande waterkevers gevonden, ik zoek verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Zover was ik ook... ;-) Maar de vraag is: *hoeveel soorten*, cq *welke*, torren en kevers hebben zulke zuignappen voor tijdens de paring?
Cryofiel
13 jaar geleden
Kennelijk doet alleen de GGWT dit. Het is en blijft een bijzonder en intrigerend diertje!