Wat is de functie van lippen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Je mondlippen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.7K

Het beste antwoord

Volgens mij hebben lippen meerdere functies.

Je kunt je mond er goed door dicht houden, het zijn dan een soort "stootkussens die maken dat je je mond dicht kunt houden zonder erg te hoeven "klemmen".

Lippen helpen bij de spraak, bij het uitspreken van woorden.

De uitdrukking van je gezicht wordt erdoor beïnvloed

bij het eten helpt het bepalen of iets warm of koud is

Fluiten doe je ook met je lippen
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je zomers, terwijl het warm is een lekker koel glas bier ziet, dan heb je ze nodig om met je tong overheen te strijken, een teken van bierbegeerte.
Ook schijnen veel jonghens,als meisjes dat doen. er een soort uitnodiging in te zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn uiteraard veel meer functies voor je lippen, maar anderen hebben ook het recht hier hun zegje te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, maar hoe zit dat dan met die andere lippen die ongeveer de helft van de wereldbevolking ook nog heeft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die worden, Martijn door de vraagsteller duidelijk uitgesloten, dus daar ga ik me niet aan wagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haaaaaaaaa,ha, die is te vullen net als die ander trouwens :)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel je ook daar met je tong wel wat teweeg kunt brengen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit begint een beetje af te glijden maar je krijgt een + hoor ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit het Wetboek van Bierrecht?
Je mond kunnen beschermen tegen uitdrogen.
Of;
Na veel gepraat eindelijk je mond stil houden.
Of;
Netjes kunnen eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschuwen voor warm/koud voedsel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt figuren die er een peuk tussen willen klemmen. En vooral vrouwen klemmen er graag ook wat anders tussen.

Toegevoegd na 16 uur:
.....Een lipstick klemmen vrouwen vaak tussen hun lippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...Denk je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klemmen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo? vrouwen zijn niet de enige die wel eens met een rietje uit een blikje drinken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeioeioei, als ik zie hoe vrouwen soms een ijsje eten... ;-)
Zonder (mond)lippen zouden we een heleboel klanken niet kunnen maken, bijvoorbeeld de "b", de "p" en de "v".

En je zou niemand meer na kunnen fluiten, of vogeltjes kunnen nadoen, of kaarsjes uitblazen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het vormen van bepaalde spraakklanken, bv de P en de B gebruik je je lippen. En je kunt er lekker mee zoenen.