Wat gebeurt er als een groep Chimpansees een groep Orang Oetans zou tegenkomen?

Toegevoegd na 1 dag:
Zou deze ontmoeting niet te vergelijken zijn met de moderne mens en de Neanderthaler-mens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

De toestand zou geheel kunstmatig gecreëerd moeten worden.
Orang oetans zijn veel groter dan chimpansees maar chimpansees zijn veel agressiever.
Omdat orang oetans geen natuurlijke vijanden kennen
is het maar de vraag hoe ze met chimps om zullen gaan.
Zijn de chimps in een flinke meerderheid, dan zullen ze waarschijnlijk de Orang oetans aanvallen, verkeren ze in minderheid en vallen ze niet aan dan zal een orang oetan mannetje duidelijk het territorium aangeven wat vervolgen de anderen zullen (moeten) accepteren.
Ik ken iemand persoonlijk die een Orang oetan op Borneo in het wild heeft getroffen toen hij nog een jongen was.
De Orang oetan (het moet een mannetje geweest zijn)
liet hem ongemoeid en ging zijn eigen gang.
Deze uitemate intelligente dieren beseffen blijkbaar dat een gevecht niets dan ellende oplevert.
Waren alle mensen maar zo slim.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan krijg je hele interessante nakomelingen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan trekken ze waarschijnlijk met een ruime boog om elkaar heen.
in positieve zin hebben ze niets bij elkaar te zoeken, en van een potje matten wordt ook geen van de partijen wijzer.
Rieneke1
13 jaar geleden
In de natuur kan dat niet, want chimpansees zijn afrikaanse apen en orang oetans zijn mensapen uit Borneo / Sumatra.

Dat is net zoiets als ijsberen die pinguins eten.