Kun je een naakte molrat net zoals een papegaai overal mee naar toe nemen, bijvoorbeeld in je jaszak?

En hoe groot zijn ze ongeveer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
2.4K

Het beste antwoord

Aangezien de naakte molrat onder de knaagdieren valt, vraag ik me werkelijk af voor hoe lang je nog een jaszak hebt :P

Ten tweede, waarom zou je een papegaai (?) en molrat overal mee naartoe willen nemen in je ?jaszak?

Toegevoegd na 12 minuten:
Naakte molratten hebben een cilindrisch gevormd lichaam dat vijf tot vijftien centimeter lang is. Het gewicht is ongeveer 30 – 50 gram.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Naakte_molrat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat ligt aan je jaszak, maar waarom zou je dat willen? Volgens mij kan je een papagaai ook niet in je jaszak vervoeren wil je dat ie het overleefd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen enkel dier hoort in een jaszak rondgezeuld te worden.
Omdat Paris Hilton en aanverwante figuren chihuahua"s als mode-assesoires gelanceerd hebben, lijkt het erg *cool* dieren overal mee naar toe te slepen, maar een dier hoort in zijn eigen habitat, dwz in de natuur.
Als je nu al aan een knaagdier als huisdier wilt beginnen, laat je dan uitgebreid voorlichten hoe groot het terrarium minimaal moet zijn, of het een solitair-levend dier is, of dat het in groepen gehouden moet worden, of je speciale warmtelampen moet installeren,enz, en denk er ook aan, dat de asiels uitpuilen van de afdankertjes, die impulsief gekocht zijn, zonder zich in de levensbehoefte van het dier te verdiepen.
Als je een dier bij je neemt, ben je er verantwoordelijk voor dat het dier een dierwaardig bestaan heeft.