Hoeveel keer hoort een kat beter dan een mens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je met hoeveel keer? Bedoel je hogere frequenties, zachtere geluiden, nog wat anders? En hoe zou je dat dan in keren uit willen drukken?

Antwoorden (1)

Het gehoor van de kat is veel beter ontwikkeld dan het onze of dat van de hond. Katten kunnen ultrasone trillingen tot wel 60.000 Hz waarnemen. De mens komt slechts tot 20.000 Hz. Muizen communiceren met elkaar op 40.000 Hz. Wij kunnen dat niet horen, maar katten horen dit 'gefluister' met gemak.