Waardoor hebben sommige honden een lage staart en andere een hoge staart?

Van een evolutionaire standpunt bekeken, wat is de reden dat sommige honden een staart hebben die omhoog staat en andere een lage staart? Of zijn deze verschillende eigenschappen puur een gevolg van fokbeleid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Dat is een kwestie van het ras, net als de lengte van het haar en de vorm van de oren.

zie een aantal "neutrale" standen van verschillende rassen (resp: herder, terrier en windhond)
Plaatje bij antwoord
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een hond, die blij en gelukkig is, draagt zijn staart hoog.
Een bange hond heeft zijn staart omlaag.