tijdens de winterslaap word het lichaam kouder, de hartslag gaat omlaag, de stofwisseling word teruggebracht, de organen werken langzamer, dus de schildpad gebruikt het minimum aan zuurstof.

het kleine beetje zuurstof dat ze opnemen doen ze via hun ......'poepert' (cloaca) en de slijmvliezen in hun keel.

meer info bij de link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En via de huid :-)
+ (had ik rank 2 gehad)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat dacht ik in eerste instantie ook maar kon het niet vinden. was zo verbluft door het kont-ademen dat ik eigen ook niet verder heb gezocht ernaar :)