Hoe noem je een vrouwelijke aap?

Mijn zus en ik hebben een disscusie over hoe je een vrouwelijke aap nou noemt.
Mijn zus denkt: apin
Ik: vrouwtjes aap
Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
16K

Antwoorden (2)

Dat is een apin. Net zoals het vrouwtje van een leeuw een leeuwin heet, en van een beer de berin.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal juist. En hoe heet een vrouwtjes koe?
Amadea
13 jaar geleden
Klara.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol!
Jij hebt bijna gelijk. Een aap is, net als ons mensen, een primaat: een vrouwelijk primaat noemen we vrouw of vrouwtje. Een mannelijk primaat noemen we man of mannetje. Net zoals bij het rund: een vrouwelijk rund heet koe, haar mannelijke soortgenoot stier. Een leeuw is een katachtige: dus de poes is vrouwelijk en de kater mannelijk. Enz.