Als ik mijn gewone berenklauw vestmest, wordt het dan een reuzenberenklauw?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet het antwoord waarom vraag je er dan naar?
Hoe oud ben jij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is ooit een vraag naar geweest, welk ik naar alle eerlijkheid heb ingevuld..

Het beste antwoord

Als je een radijsje veel mest geeft wordt het toch nooit een koolraap van 3 kg.
Zo ook met deze twee apparte soorten berenklauw.
De gewone komt amper boven de meter, terwijl de reuzenberenklauw bij ons in het park nu ruim 3 m. is.
Planten die nu bloeien gaan later dood, maar er staan meestal almeer dan genoeg nieuwe zaailingen klaar voor volgend jaar, dus wil je ze bestrijden , zorg dat de nu bloeiende platen geen zaad maken en vernietig de jonge planten.
Zeer gevaarlijk vooral voor kinderen(brandblaren)!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+10
Het gevaar van de reuze was de inspiratie tot deze vraag.

Andere antwoorden (2)

Neen, want het zijn twee verschillende planten:
gewone berklauw is de Heracleumsphondylium
reuze berklauw is de Heracleum mantegazzianum
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het wordt dan een vette berenklauw... En wellicht dat zelfs niet, want berenklauwen eten nooit te veel...

De reuzenberenklauw komt uit Perzië en is dus een heel andere soort...
de Heracleum spondylos en Heracleum mantegazzanium...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets opgezocht? ;-)
*schouderklop zelf geeft*