Wat voor paddestoel is dit?

(foto uit eigen collectie)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je meer gegevens geven over de onderkant? Zitten er plaatjes, buisjes, stekels, ring om de steel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@som: heb nog afb. toegevoegd van onderkant. Zijn wit (blijvende) plaatjes. steel is niet egaal glad, maar heeft ook niet een duidelijke ring, hooguit een plaatselijke verdikking.

Antwoorden (2)

een lelijke!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is het geen weidechampignon?? Agaricus campestris.
Heb even een beetje gegoogeld en dat is toch wel degene die er het meest op lijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn deze: Jong:
http://lh3.ggpht.com/_A16eosP6PH8/R6IzzZfXjRI/AAAAAAAAALk/1YtMXnhb9lA/ooirschot2+013.jpg Oud:
http://lh4.ggpht.com/_4oULKIUu37c/RtgoUAqPxHI/AAAAAAAAAKk/HZ_0PZw2mYE/weidechampignon.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En de hoed (van de weidechamp. is 4-8 cm en de afbeelding 20cm!