waarom stopt het bloeden als je ongesteld bent wanneer je gaat zwemmen/douchen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
15.2K

Het beste antwoord

ik denk dat het gezichtsbedrog is.

Bij een gemiddelde menstruatie verlies je maar een half kopje bloed en dat dan verdeeld over een aantal dagen, dat is helemaal niet zo veel, in een (volle) tampon, of op zo'n spierwit stuk maandverband lijkt het heel wat maar als je onder de douche eerst (sorry vies praatje) alle aan de buitenkant klevende bloed hebt afgewassen, lijkt het of er niet zo veel meer komt. Maar het loopt echt gewoon door.

In tegenstelling tot de anus en plas kun je dit deel niet hermetisch dichtknijpen. Als bij een zwangere vrouw de vliezen breken, kan ze knijpen wat ze wil maar het loopt er gewoon uit, en dat geldt ook voor bloed tijdens de menstruatie.

In mijn "heftige tijden" moet ik na het douche altijd even snel goochelen met afdrogen en weer iets aandoen om het opvangen anders kan ik opnieuw douchen (en de vloer poetsen), loopt echt gewoon door maar je merkt het alleen als je heel heftig menstrueert

Toegevoegd na 13 uur:
Hierbij nog even de link waarin staat dat het per keer gemiddeld 50 ml is (dus echt een half kopje) weinig he.
amigo
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Hlaf kopje maar? Het voelt echt als veel meer.
amigo
13 jaar geleden
kimath ik had het uit het hoofd "geciteerd" omdat het mij ook zo verbaasde en me altijd is bijgebleven, maar zie nu de wikipedia link, het schijnt echt zo te zijn, gek he maar... aan de andere kant, kiep eens een bodempje limonade uit een glas over de tafel (hebben we hier helaas veel ervaring mee) is gelijk ook je hele tafel nat en lijkt ook VEEL meer dan toen het nog in het glas zat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt wel gelijk, als je er zo over nadenkt,
stel dat je een tampon uit zou knijpen, dan komt er ook niet meer dan een paar druppels uit, en daaarmee moet je dan je dagen vullen!
ik denk dan ook dat een half kopje het maximum is.
alleen bij mensen waarbij het wat heviger is mss minder.

Andere antwoorden (1)

Dat het bloeden stopt als je gaat zwemmen of douchen is echt een fabeltje.

Het bloeden LIJKT te stoppen, aangezien het bloeden eigenlijk heel langzaam gaat en op die manier niet met het blote oog waarneembaar is. Bovendien vermengt het bloed dat je verliest zich direct met het water, waardoor je het helemaal niet meer ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus niet vergeten ook tijdens het zwemmen iets van tampons ofzo te gebruiken!