heeft hoofdhaar een zelfherstellend vermogen?

Mijn haar is door een aantal blondeer-behandelingen droog en beschadigd, nu vroeg ik mij af of haar, net zoals je huid, een zelfherstellend vermogen heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Nee. Je haar is effectief door zodra het uit je haarzakje komt. Hooguit door vet dat door je hoofdhuid afgescheiden wordt, wordt het nog iets beter. Daarom is er een markt voor zogenaamde 'haar maskers'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

nee, helaas niet.
je kan zorgen dat je haar er wat beter uit ziet door zgn "herstellende" producten te gebruiken, maar daar moet je wel mee doorgaan, anders heb je binnen de kortste keren weer een bosje stro.
het beste is om even te stoppen met belastende behandelingen, en het haar regelmatig goed laten knippen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Nee, een haar is dood.
Daarom kun je het knippen zonder iets te voelen.

Gemiddeld zitten er op ons hoofd ongeveer 100.000 haren.
Bij mensen met bruin haar is het gemiddelde zelfs 155.000, bij blonde mensen 140.000, maar bij roodharigen slechts 85.000.
Iedere haar "leeft" ruim vierenhalf jaar en valt uit in het vijfde jaar. Daarna wordt de haar weer vervangen door een nieuwe.

Intussen, zo lang de meeste haren niet vernieuwd zijn,
kun je wel spullen gebruiken die er voor zorgen dat het lijkt dat het haar stevig en glanzend is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je voorlopig geen blondeerbehandelingen doet, zal het wel verbeteren. Oude haren vallen uit en en er komen nieuwe terug die geen schade hebben geleden. Maar het duurt wel even voordat oud met nieuw gewisseld is
13 jaar geleden
nee, de schade aan je haar blijft.

wel zijn er producten om je haar wat meer vocht te geven (voedend masker) verzorgende shampoo waardoor het minder droog lijkt, een haar olie waardoor het minder pluist etc

de schade blijft echter want haar herstelt zich niet.

de enige manier is stukje bij beetje afknippen tot het droge er uit is gegroeid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het haar waar dat spul in zit niet meer, maar er groeit weer nieuw haar. Teveel verven en dan vooral blonderen geeft uiteindelijk een grote kans dat je haar zelfs uit gaat vallen en je je kale hoofd er door ziet. Het is wel "in toom" te houden met kuurtjes, e.d. Probeer zo natuurlijk mogelijke produkten, en goedkoop is niet altijd duurkoop... Haar dat eenmaal goed beschadigd is blijft poreus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik maskers! Je kunt ook je haren met gewone zonnebloem olie insmeren goed gekamt natuuurlijk en een dagje zo slapen je zult merken dat het helpt om verdroging tegen te gaan