Misschien kan je het omdraaien, eten mensen alligators (als ze krokodillenbiefstuk eten). Zelfs Steve Irwin is niet eens overleden aan een hongerige alligator.

Hier een stukje over de Amerikaanse versie van de alligator. Die wordt nogal eens in films misbruikt of weergegeven als moordmachine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niet van nature. Alligators zijn wat kleiner dan bv de zoutwaterkrokodillen in Australie, en vermijden in principe mensen.
[Normally, alligators avoid humans, but alligators that have been fed by humans will move toward humans and can become aggressive. Alligators that have been fed by humans are dangerous and should be reported to the Florida Fish and Wildlife Conservation Commission.]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kunnen ze wel bijten, maar opeten lijkt me voor een alligator, die niet zo groot is, een hele kluif. Vreemd genoeg zijn niet krokodil-achtigen de grootste natuurlijke vijand van de mens (al zien ze er best heftig uit en zijn het geen schoothondjes), maar maakt het wat koddige, ongevaarlijk uitziende nijlpaard de meeste menselijke slachtoffers. Vermoedelijk omdat we er domweg niet bang genoeg voor zijn.
Van de grote dieren dan, want muggen maken vermoedelijk nog wel meer slachtoffers.