'U hebt het allemaal al eens gezien op tv of in een boek : een walvis die een torenhoge fontein water de lucht in spuit.

Maar is dat echt zo of is het fout ?

Het is puur technisch fout.
De fontein 'water' is eigenlijk te vergelijken met de 'wolk' die wij uitademen als het koud is. De walvis neemt als hij duikt lucht mee naar beneden, en als hij weer bovenkomt ademt hij uit. De buitenlucht is veel kouder dan de walvisadem, en er ontstaat een fontein van gecondenseerde waterdamp. Bij de grote walvissoorten kan die tot acht meter hoog worden. Aan de vorm kan men de soort herkennen.'

Nee dus! Was eigenlijk wel te bedenken dat het niet zo was, maar eerlijk gezegd dacht ik van wel haha. Weer wat geleerd. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zeker al het water dat ze te veel bij het plakton eten krijgen spuiten ze eruit