Jazeker, haakjes en zuignapjes.

Toegevoegd op 17-06-2009 08:13:45
Een vlieg is natuurlijk niet heel zwaar, maar met alleen haakjes aan de poten zou de vlieg niet aan een glad oppervlak blijven hangen. En de vleugels staan stil. Vandaar de truc met de zuignapjes.

Dat hebben wel meer dieren trouwens, zoals de Gecko. Die hangt ook ondersteboven indien nodig.

Toegevoegd op 17-06-2009 08:16:30
NB. ik bedoel Gekko. Ik zit al iets te lang in de IT i.p.v. in de Biologie ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Vliegen hebben geen zuignapjes op de voeten.

Grip wordt gecreerd door een combinatie van haakjes aand e voeten en talloze draadachtige structuren. De wrijving met het oppervlak waar ze op staan zorgt ervoor dat ze blijven hangen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, hij heeft geen kastje om ze op te bergen.