Niet om te pronken maar om te imponeren.
Je kunt het testen door een pauw te voeren, maar hem niks te geven, gewoon een beetje rammelen met het zakje waar het voer in zit, of eenden (of ander gevogelte wat zich in zijn omgeving begeeft) voeren en de pauw negeren.
Kijk maar eens wat hij doet om je zo ver te krijgen dat je hem ook meedeelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja. Mannetjes pauwen hebben een grote staart om indruk te maken op de vrouwtjes in de paringsrituelen.

Vrouwtjes hebben die staart niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat doen mannetjes om de vrouw een overweldigende indruk te geven. hij danst erbij en zingt een lied.
romantischer bestaat niet.:')
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zoals alle mannetjes in de natuur proberen ook de mannetjespauwen indruk te maken op de vrouwtjes. En dat doen ze door met hun indrukwekkende kleurenstaart te pronken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het altijd pronken is weet ik niet...
Ze klappen de staart ook vaak uit als er geen andere pauwen in de buurt zijn immers