Hoeveel verschillende soorten dieren zijn er op onze planeet?

Toegevoegd na 25 minuten:
dus niet: zoogdier, vis etc. Maar echt alle soorten.

Toegevoegd na 4 uur:
Voor degenen die het nog steeds niet duidelijk is bedoel ik werkelijk ALLE dieren dier er op aarde te vinden zijn, dus kom niet aanzetten met eerdergenoemde amfibie, zoogdier, vis etc wat dan ook.

Ik bedoel werkelijk elke variatie, van de vuurmier tot de kameel, en de miereneter tot de olifant.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
4.2K

Het beste antwoord

hangt er een beetje vanaf hoe je vraag leest.

Hoeveel soorten kennen wij wereldwijd:
Zoogdieren: 4.475 soorten,
Vogels: 9.200 soorten,
Insecten: 950.000 soorten,
Vissen: 24.500 soorten,
Reptielen: 7.984.

antwoord kan dus 5 zijn (zoogdieren/vogels/insecten/vissen/reptielen)

Maar kan ook 996159 zijn

Let wel, dit is een momentopname. Er worden nog steeds regelmatig nieuwe diersoorten ontdekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
duidelijker kan ie niet :) dikke +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank u beide :-)

Andere antwoorden (1)

ohwww! álle soorten....!

in dat geval zijn het er 6

zoogdieren
vogels
geleedpotigen
vissen
reptielen
amfibien

sorry, meer zijn er ECHT niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sportief van je , thnx! :) als je alle variaties van de dieren soorten bedoelt is je vraag namelijk niet te beantwoorden. (in latijnse benaming, want elk dier kan meerdere namen hebben) regelmatig worden er nieuwe soorten ontdekt, en er zijn ook vele hybriden. wat betreft je voorbeeld:
olifant...aziatische olifant, afrikaanse olifant (van de olifant zijn er dus 2 soorten)
de mier; vuurmier, rode bosmier, zwarte mier, vliegende mier.
de lama valt onder de groep kamelen, net als de alpaca
miereneters: mieren egel, schubdier. je bent dus verschillende dingen aan het tellen (daarom is het schema's uitgevonden om alle soorten dieren in onder te kunnen brengen) en dieren kunnen meerdere namen hebben (daarom zou je dus als je gaat tellen de latijnse benaming moeten gebruiken) maar mocht je ECHT ECHT ECHT alles gaan tellen
ik heb hier nog 2 katten (perschiche) een hond (kliko bulldog ...niet raszuiver) en 2 hamsters (russische dwerghamsters) en 3 vissen (sluierstaatjes) succes!!! :)