Hoe komt dat zoogdieren geen felle kleuren zoals blauw, paars of groen hebben, maar vogels, reptielen, enz. wel?

Houdt me al een tijdje bezig

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Antwoorden (2)

Zoogdieren hebben geen CO2 nodig en gebruiken het ook niet. Het word dus op niet opgeslagen en in onze huid getransplanteerd als het ware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar vogels, reptielen, amfibieen, vissen gebruiken ook geen Co2..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vogels gebruiken het voor paring, reptielen leven ook meestal onder water dus hebben t heel lang in hun, ze gebruiken t thans voor paring.
Zoogdieren hebben dat niet nodig.
Hun gebruiken de huid nauwelijks, er zit of haar op vacht dus of het is aangepast aan de hoeveelheid licht dus donker of lichtere huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dieren gebruiken alleen zuurstof, het zijn de planten die Co2 opnemen uot de lucht
Dieren hebben zich in de loopder tid aangepast aan hun omgeving, ook de kleuren zijn dus bedoeld als camouflage. Reptielen komen vaak uit kleurrijkere tropische omgevingen.