Wat is het snelste dier dat zich onderwater voortbeweegt?

Dus geen landdier.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.1K

Het beste antwoord

Zeilvis zijn twee soorten vissen in soort Istiophorus, levend in warmere secties alle oceanen van de wereld. Zij zijn blauw tot grijs in kleur en hebben een kenmerkend zeil (dorsale vin) welk vaak de volledige lengte van de rug uitrekt. Een ander opmerkelijk kenmerk is de verlengde rekening, lijkend op dat van zwaardvissen en andere marlijnen.

Beide soorten zeilvissen groeien snel, bereikend 1.2-1.5 m (4-5 voet) in lengte in één enkel jaar, en voer op de oppervlakte of bij medio-diepten op kleiner diepzee vissen en pijlinktvis. De individuen zijn geklokt bij snelheden van zelfs 110 km/h (68 MPU), wat de hoogste snelheid die betrouwbaar in een vis wordt gemeld is.[2] Over het algemeen, groeit de zeilvis niet aan meer dan 3 m (10 voet) in lengte en weegt zelden meer dan 90 kg (200 pond), hoewel de grotere specimens van de kusten van zijn gezien Costa Rica.[nodig citaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk een dolfijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zeilvis wordt algemeen beschouwd als snelste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De snelste vis ter wereld: De Zeilvis (Istiophorus platypterus) wordt geacht de snelste vissoort te zijn. Wetenschappelijk wordt een snelheid van 109,7 km/uur aangenomen.