wie weet wat voor plant dit is ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas op voor melksap van een Euphorbia. Is erg giftig en bijtend

Antwoorden (2)

Het is zowieso een euphorbia. Hij staat echter te donker normalitair groeit de plant niet zo 'uithangend'

Toegevoegd na 57 seconden:
Euporbia Leuconeura, ook wel Madagascar Jewel genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook een Euphorbia Lochogona zijn.
Ik had er zelf één, als je de hoofdstam breekt groeien daaronder weer nieuwe zijtakken uit ontdekte ik per ongeluk.
Die van mij bloeide erop los, wat ik pas ontdekte toen ik op zoek ging naar de reden waarom ik ineens allemaal vliegjes binnen kreeg (op zoek naar bloemetjes, ze vlogen ook linea recta weer naar buiten), waarna er zaad ontstond dat weggeschoten werd als de zaaddoosjes opengingen, zodat er ineens in allerlei andere plantenpotten Euphorbia's opkwamen ;-)
Jaren niet precies geweten welke soort het was, tot ik dezelfde zag staan in de Botanische Tuin van de Universiteit Utrecht, en daar wisten ze hoe ie heette.
Niet al teveel water geven, ook niet laten uitdrogen, zon kan ie goed hebben, maar vorst niet (ook niet achter dubbel glas heb ik helaas te laat ontdekt).