Hoelang is het 'draad' waar een spin zijn web mee maakt en komt er ook een eind aan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Het beste antwoord

Het verschilt per spin en per web. Het ene web is groter dan het andere, er zal bij de ene dus ook meer 'draad' worden gebruikt dan bij de ander. In pricinpe kan het draad zo lang worden als de spin wilt. Een spin maakt het draad met bepaalde eitwitten, als hij genoeg 'draad' heeft dan 'knipt' hij het door met zijn achterpoten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Welke spin? Er zijn nogal wat verschillende spinnen en type draden die ze produceren en ook verschillende vormen van webben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een spin maakt de draad zelf en de draad is dus, in principe, oneindig. De spin "knipt" de draad zelf af en dat is dus het einde van die draad.