Zou de mensheid het overleven als alle dieren zich tegen hun zouden keren en samen gaan werken om ons te vernietigen ??

en als de insecten de dieren zouden helpen?
en als de planten ze ook zouden helpen ??

gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid :)

ik hoop op antwoord Dado

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Ik denk dat insecten nog het grootste probleem zouden zijn. Een kudde beren schiet je zo neer maar als een paar miljoen insecten systematisch de akkers leeg gaan vreten vormt dat wel een probleem. Maar of de mensheid echt uit zou sterven? Als ook de natuur tegen gaat werken zijn we in ieder geval weg (overstromingen, aardbevingen, vulkaanuitbarstingen). Het is natuurlijk allemaal pure onzin, maar wel grappig om over na te denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

In zo'n omstandigheden kan de mens niet overleven,daar is zelfs niet veel fantasie voor nodig...
fremar
13 jaar geleden
Nee,dan zou de mens al zijn voedselbronnen vernietigen en legt de mensheid gegarandeerd het loodje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is als de "voedselbronnen" niet eerst de mens vernietigen...
+!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan pas Nyx, als die voedselbronnen ook over zulk geavanceerd wapentuig beschikken als de mens!
nee de mens heeft daar geen dier voor nodig.
het lukt ze zo ook wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen denken tegenwoordig dat ze alles kunnen regelen en onder controle hebben. Maar dat is toch echt niet zo. Als alles tegen gaat werken komen we niet ver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij kunnen dieren geen dingen plannen en bespreken en met elkaar ineens gaan samenwerken.
je hebt wel dieren zoals wolven of hienas die samen jagen maar zover ik weet is dat puur instinctief.
ik kijk veel dog whisperer , die zegt ook honde bijv denken niet na maar reageren alleen op dingen.
Maar als dieren t wel zouden doen en tegen de mens zouden keren dan denk ik dat we het erg moeilijk gaan krijgen of misschien wel worden vernietigd zoals je t zegt..

gr mart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zouden het niet kunnen winnen, omdat de dieren nog gebouwd zijn om te gaan jagen. De mens heeft een heel andere bouw en daardoor kunnen ze zich niet zo goed verdedigen. Maar dit had je zelf ook kunnen bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het wel, als we op het land blijven kunnen de zeedieren niets tegen ons ondernemen en met alle moderne wapens zijn de landdieren zo uit te schakelen.
Hoe zouden planten moeten helpen? Die kunnen niet helpen.

Toegevoegd na 20 uur:
Zuiver bijvoorbeeld eerst kleine oceaaneilandjes, dan kan geen landdier meer bij je komen, zeedieren kunnen ook al niets, je hebt dan alleen een beetje last van vogels misschien en vanaf die eilandjes kun je op het vasteland dieren uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan zeker, daar hoeven alle dieren niet eens aan mee te doen. Als alle insecten (en dat zijn er gigantisch veel) ons bijv. Aan zouden vallen zijn we dik de sigaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo goed als alle diersoorten zijn niet in staat tot verregaande samenwerking, boven de eigen kudde, troep of roedel. Gelukkig maar, zowat iedere diersoort van mier tot mug zou als collectiviteit perfect in staat zijn ons uit te roeien. Ze zijn met zoveel meer blinde soldaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke antwoorden hierboven, maar die mensen hebben waarschijnlijk te veel spannende films gekeken.
Dieren zouden natuurlijk geen schijn van kans hebben tegen onze intelligentie en bestrijdingsmiddelen of ander wapentuig.