Als je lichaam genoeg vocht heeft, dan heb je ook geen dorst. "Denken" dat je dorst hebt, terwijl je geen dorst hebt, komt denk ik niet voor. Of het moet zijn bij alcoholisten, die een smoesje verzinnen om een krat bier achterover te slaan.

Het werkt bij dorst niet anders dan bij honger, pijn of moeheid. Als er iets niet zou werken, in het doorgeven van een moe gevoel of pijn naar de hersenen, dan is er iets goed mis, want dan wordt je niet meer gewaarschuwd als er iets niet goed is met je lichaam.

Je lichaam zit dus prachtig in elkaar. Voor alle gevaar (uitdroging, verhongering, ziekte) hebben we een waarschuwingssignaal, zodat we tijdig kunnen ingrijpen.
Je weet dus precies wanneer je moet eten, drinken, slapen, even naar de dokter, of met een aspirientje onder de dekens moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een signaal van je lichaam aan de hersenen dat er dringend vocht nodig is. Wat voor vocht? De hersenen bedoelen water maar ja, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hersenen geven allerlei soorten signalen uit, als ik bv iets wil pakken van de tafel geeft mijn brain een seintje en dan gebeurd pas de actie...m.a.w actie na reactie vanuit de hersenen...zo ook met als je dorst hebt, alles werkt vanuit je bovenkamer.