zijn er eerder meldingen geweest van massale vogel/vissterfte zoals de afgelopen dagen?

ze geven aan dat het zou komen door vuurwerk of stress of iets dergelijks.
als het door vuurwerk komt zou hey vaker tijdens de jaarwisselingen moeten gebeuren.
stress is niet iets nieuws dus ook niet voor de dieren.
het is allemaal nog wat vaag hoe het nou precies zit.
daarom zou ik graag willen weten of dit nieuws weleens vaker is voor gekomen zo rond de jaarwisseling?
(of eventueel op andere tijden in het jaar)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

In de krant van vandaag stond er in een artikel dat het een raar verschijnsel is, maar dat het vaker voorkomt. Het regent soms ook padden (die in een wervelstorm zijn gekomen) en de vogelsterfte en vissterfte kan van alles zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
In Amerika zijn er wilde speculaties:
- samenzwering overheid
- buitenaardse wezens
- God / einde der tijden
- chemtrail

De doodsoorzaken worden in een breed scala gezocht. het weer is een populaire verklaring. Bliksem of hagel. Ze zouden geschrokken kunnen zijn (vogels), bijv. van vuurwerk. Ze kunnen verzwakt zijn geweest.

Volgens spits rapporteren lokale media met regelmaat over dode volgesl, vallende vissen en wormen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Biologen denken dat de vissen wel door een ziekte zijn omgekomen, omdat maar een soort getroffen lijkt te zijn. De vogel- en vissterfte zouden geen verband met elkaar houden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je vraagt of het specifiek met oud en nieuw voorkomt. Volgens het artikel in spits niet.

Toegevoegd na 9 minuten:
Er is zelfs een artikel over op wikipedia. Bijgaande afbeelding een gebeurtenis is Singapore waarbij het vis regent. Raar, maar waarschijnlijk waar.

Toegevoegd na 17 minuten:
NB. Waarom het nu zo in het nieuws komt, is dat dit soort gebeurtenissen sneller gehypt worden. Vroeger zullen lokale media hier wel melding van hebben gemaakt, maar nu worden er allerlei verbanden gezocht en die worden snel overgenomen als veronderstelling. Zo'n veronderstelling wordt door een ander snel als waar aangemerkt.