kan een gewone- vlieg zoals we die in nederland kennen -door de sneeuw heen vliegen?

of "stort" die neer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Vliegen reageren *zeer* snel; Ze kunnen in principe om sneeuwvlokken heen vliegen.

Echter, bij de temperaturen waarop sneeuw voorkomt zullen in principe geen vliegen buiten zijn: Het is te koud; Vliegen zijn koudbloedig (Kunnen niet zelf hun temperatuur omhoog brengen) en kunnen bij 0 graden celcius niet actief zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mag hopen dat hij neer stort. Maar ik denk dat de kou een probleem is voor vliegen. In de winter heb ik geen last van vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt een beetje aan de grote van de "gewone vlieg". Insecten kunnen heel goed aanvoelen om het gaat regenen of sneeuwen, en grotere vliegen zullen gaan schuilen. Want als ze worden geraakt door een vlok zullen ze te zwaar worden om verder te kunnen vliegen.

Kleinere vliegen echter zullen door mini luchtstromingen om de sneeuwvlok heen weggeblazen worden, en kunnen dus door de sneeuw vliegen zonder geraakt te worden