Welke vogel kan het zijn?

In mijn tuin zag ik vanmiddag een bijzonder mooie vogel. Hij was zo groot als een mus, had een helderoranje borst waarvan de kleur doorliep tot helemaal naar onderen en langs de zijkanten omhoog. In feite had de hele onderste helft van deze vogel dus deze kleur zonder waarneembaar verloop. Aan de bovenkant was hij duifgrijs met smalle, bijna witte pennen. Zijn kop was koolzwart en die kleur liep als het ware om zijn snavel heen. Toen hij opvloog zag ik aan zijn onderkant ter hoogte van zijn stuit een heel witte plek.
Wat kan dat voor vogel zijn geweest?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Het beste antwoord

Als het deze is,is het een goudvink.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben het iig niet,wat ik zit net een paar pinda's weg te slikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

het is mogelijk een goudvink geweest.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ik kon niet op de naam komen maar die is het...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk ik ook. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het geheel en al met onze kataloge eens! +
Zou het een paapje geweest kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Compensatieplus want die min slaat weer eens nergens op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan doe ik er een plus bij,al ben ik er van overtuigd,dat de paapjes zich achter hun borstwering hebben verschanst,vanwege....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vogel op de foto is een Gekraagde Roodstaart (Phoenicurus phoenicurus). http://nl.wikipedia.org/wiki/Gekraagde_roodstaart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een Paapje. http://nl.wikipedia.org/wiki/Paapje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je, ik vond het ook al zo raar, bij mijn weten was het ook een andere vogel... Maar het bijschrift van de foto... volgende keer beter zoeken.
Bedankt voor je correctie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is het nou,een paapje of een gekraagde roodstaart?
Je maakt het er niet duidelijker op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord moet zijn een goudvink, maar de vogel op de foto bij mijn antwoord is een Gekraagde roodstaart.
Misschien een roodborstje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet maar je krijgt wel een compensatieplus omdat ik ietwat onpasselijk van de minnen op de antwoorden van deze vraag word.
Was het misschien een Amerikaans Roodborstje (American Robin) ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou zomaar ineens een Fringilla Coelebs geweest kunnen zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien is het een roodborstje maar als je het zeker wilt weten kun je een encyclopedie lenen bij de bibliotheek en daar staat het vast in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij erg klein was, dan was het waarschijnlijk een goudvink.