hoeveel zacht aardige haaien leven er

ik wil weten hoeveel zacht aARDIGE HAAIEN ER LEVEN OP DE WERELD

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.8K

Antwoorden (5)

Bijna alle haaien zijn niet zacht, maar behoorlijk ruw (als je ze aait).

Haaien zijn roofdieren en vleeseters. Ik weet niet precies wat je definitie is van zachtaardig, maar ze doden om te eten. Ze doden niet voor de lol, maar alleen als ze honger hebben (daarom eten ze in een dierentuin niet de andere vissen op, ze hebben daar geen honger).

Er zijn zeer weinig haaien die mensen aanvallen. Er zijn ongeveer 375 soorten en er zijn er 4 gevaarlijk:

■ De tijgerhaai
■ De oceanische witpunthaai
■ De stierhaai
■ De witte haai of mensenhaai

Dat wil overigens niet zeggen dat deze haaien ook daadwerkelijk mensen aanvallen. Meestal is het een vergissing.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je zou dus kunnen stellen dat er van de 375 soorten haaien 0 soorten zachtaardig zijn. Er zijn ook 0 soorten kwaadaardig (naar mijn mening).

En er zijn 4 soorten waarmee je zeker niet moet stoeien als ze trek hebben.

Toegevoegd na 4 minuten:
Mocht je ooit bij Sealife (scheveningen) of Dolfinarium komen, dan kan je daar ook een haai aaien. Dan snap je wat ik bedoel met mijn eerste zin. Van de huid werd vroeger schuurpapier gemaakt en de ruwe huid schijnt de snelheid in het water te verbeteren (moderne snelle zwempakken zijn ook ruw).

Toegevoegd na 4 minuten:
Mocht je ooit bij Sea Life (scheveningen) of Dolfinarium komen, dan kan je daar ook een haai aaien. Dan snap je wat ik bedoel met mijn eerste zin. Van de huid werd vroeger schuurpapier gemaakt en de ruwe huid schijnt de snelheid in het water te verbeteren (moderne snelle zwempakken zijn ook ruw).

Toegevoegd na 7 minuten:
De haaien in de Noordzee zijn in ieder geval voor ons veel te klein. Hierbij een mooie foto van de hondshaai.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
mooi compleet antwoord, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit plaatje is inderdaad liever!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En we noemen hem Stippie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooh, hij mag wel in mijn vissenbak hoor! Die is alleen te klein, en volgens mij lust hij wel guppies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je een steur kopen, die lijkt daar heel erg op. En hapt niet spontaan in je handen.
Die zijn er niet, een haai is een roofdier en zal als ie honger heeftalles wat eetbaar is proberen op te eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In iedergeval is er een zeker niet gevaarlijk voor de mens. Dat is de walvishaai. Tevens de grootste haai.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken er één: de walvishaai. Die eet plankton. Dat is zachtaardig genoeg voor mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je zacht qua huid of dat ze niet gevaarlijk zijn voor de mens? Ik ga uit van het laatste. Er leven 400 verschillende soorten haaien op de wereld. Daarvan zijn er maar 5 gevaarlijk voor de mens. Dus 395 soorten 'zachtaardige' haaien leven er op de wereld.