Waarom worden pinguïns niet vaker gehouden als huisdier? Ze zijn grappig, zachtaardig en lijken me makkelijk tam te maken.

Toegevoegd na 6 uur:
Met huisdier bedoel ik natuurlijk niet dat het beest 's avonds naast jou op de bank zit. Er zijn een heleboel mensen die flink wat grond bij hun huis hebben en daar een paar geiten, ganzen en/of schapen op houden. Ik kan me voorstellen dat een stel pinguïns ook best zou kunnen. Als ze water hebben om te zwemmen en als ze elke dag op tijd hun voer krijgen, lijkt me dat ze met z'n allen best gelukkig kunnen zijn. Alleen al die vis die ze wegwerken, dat loopt inderdaad wel in de papieren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
15.1K
paulus811
13 jaar geleden
Alsjeblieft, breng nou niemand op een idee...
Kimath
13 jaar geleden
Ik zie het bericht al in de krant staan: persoon probeert pinguin mee re smokkelen uit de dierentuin in een rugzak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zijn te gek leuke dieren maar je doet ze er hoogstwaarschijnlijk geen plezier mee. Je adopteert toch geen dier alleen voor jezelf maar ook voor het dier? (veel mensen beseffen dat helaas niet..)

Het beste antwoord

Die leuke, lieve beestjes kunnen anders aardig met hun snavel uithalen als ze het ergens niet mee eens zijn.
Daarnaast voelt hun "huid" (verenpak zo u wilt) aan als schuurpapier (en is dus absoluut niet vergelijkbaar met Flappie het konijn).

Daarnaast heeft een pinguin uitgebreid zwemwater nodig, je komt er niet met een klein vijvertje in de tuin.

Ze eten ook nog eens grote hoeveelheden vis (ik vermoed dat de kosten voor het voer de voerkosten voor een grote hond flink overstijgen). Ze zijn kuddedieren, je kunt er niet één houden, dan zul je er meer moeten hebben.

En ook erg leuk, het zindelijk maken van pinguins lijkt mij een onmogelijke taak. Deze beestjes schijten gewoon waar ze staan (en je weet wat ze eten, dus dan kun je ook wel een klein beetje indenken hoe die witte drap van hen ruikt).

Kortom: Geen ideale huisdieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

het zijn groepsdieren, dus alleen kan je ze niet houden.
ze moeten zwemwater tot hun beschikking hebben, wat niet altijd makkelijk te realiseren zal zijn.
verder hebben ze ruimte nodig, eten ze enorm veel vis, en schijten ze waar ze staan.
voor mij hoeft zo'n pinguin niet.
Rieneke1
13 jaar geleden
Tijgers zijn ook leuk, lief, indien goed gevoed, maar die wil je toch ook niet als huisdier? Dieren die doorgefokt zijn om met mensen samen te leven zullen (mits ze de goede mensen treffen) erg gelukkig worden in een huishouden. Een dier dat in de wilde natuur hoort voelt zich in een nagebootste natuurlijke omgeving al niet thuis (denk aan de dierentuin) laat staan in een woonkamer van 3 bij 4 met van die tweepotige kale wezens die steeds met hem willen knuffelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het wilde dieren zijn en die laten we lekker genieten in de natuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is ,je te beperken tot de voorloper van de pinguin, n.l. het ei. Alle nadelen van het uitbroedsel daar van zijn al door mijn voorgangers gegeven!
Nee,dan het ei kost niets staat mooi op de schoorsteenmantel, je kunt het ook nog beschilderen en je kunt er over fantaseren,wat een leuk pinguintje er in zit en gelukkig voor het beestje, er niet in gevangenschap uitkomt!
Zelfs onze superpinguin, Loenie beperkt zich heel verstandig tot haar kipjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zijn te gek leuke dieren maar je doet ze er hoogstwaarschijnlijk geen plezier mee. Je adopteert toch geen dier alleen voor jezelf maar ook voor het dier? (veel mensen beseffen dat helaas niet..)

(deed per ongeluk reactieknopje ipv antwoord. altijd benieuwd naar evt reacties, dus nog maar keertje;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie ze al in de dierenwinkel, een hele familie pinguïns :0...

Het klimaat hier, te weinig ruimte in je achtertuin, het leven in groepen, een enorme poeperij ....nee, niet geschikt als huisdier.