Jazeker, maar een een toelichting:

Als je het griepvirus hebt binnengekregen wil je lichaam zich genezen. Dit genezingsproces werkt beter als je een iets hogere lichaamstemperatuur hebt.

Als je gaat sporten, stijgt je lichaamstemperatuur nog meer. Dat betekent niet dat je griep erger is maar dat je lichaamstemperatuur hoger wordt.

Als je koorts meet, dan meet je de reactie van ons lichaam op die koorts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja! Je lichaamstemperatuur stijgt wel degelijk door inspanning. Dat merk je ook aan het zweten wat je daardoor gaat doen, op die manier koelt je lichaam zich weer af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koorts is een hogere lichaamstemperatuur veroorzaakt om het lichaam (sneller) te genezen van een virus of infectie. Tijdens inspanning is het lastig te zien of je een hogere temperatuur hebt door het sporten of doordat de koorts erger geworden is. Vaak is het door het eerste geval, over het algemeen wordt koorts niet erger door inspanning.
Het komt dus op hetzelfde neer.
Tijdens de zeven heuvelelnoop vorige week een wedstrijd over 15 km hebben wetenschappers van de uni Nijmegen goed getrainde wedstrijdlopers een zender omgehangen waarin hun lichaamstemp werd gemeten tijdens de wedstrijd. De hoogste temp die gemeten werd aan de finish was 40,2 gr andere sporters zaten daar iets onder, Het antwoordt tijdens sporten is dus Ja.