Hoe ontstaat de navelstreng en hoe ''weet'' deze zich altijd zo goed aan te sluiten op de embryo en placenta?

Graag een gedetailleerde beschrijving. Daar houd ik van.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.6K

Het beste antwoord

Het voert echt te ver om het hier gedetailleerd te gaan beschrijven. Maar wat wel belangrijk is, om te onthouden, is dat de navelstreng bij de baby hoort en de placenta bij zowel de moeder als het kind hoort. De navelstreng, een deel van de placenta en de vruchtvliezen zijn dus net zo goed onderdeel van de zwangerschap als de baby zelf.

Hieronder een link naar een website met een beschrijving en foto's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eicel hecht zich aan de placenta, daar groeit de embryo, op een gegeven moment laat laat het ongeboren kind de placenta los en gaat het rond 'zweven' in de baarmoeder. Er blijft echter nog een klein stukje van de placenta vastzitten aan het kind, dit is de navelstreng.

Tenminste, zo heb ik het geleerd bij biologie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is één van die vele wonderen van het leven.
Hoe is het mogelijk dat enkel door celdeling alles zijn vorm krijgt?
Prachtig!