Is een wild zwijn een prooidier en/of een aasdier?

Toegevoegd na 12 minuten:
ik heb prooidier geloof ik verkeerd gebruikt, ik bedoelde of het zwijn op levende dieren jaagt, bijvoorbeeld op een das of egel ofzo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.9K

Het beste antwoord

Een wild zwijn is een aasdier!

Een zwijn eet alles!

Toegevoegd na 2 minuten:
Een wild zwijn jaagt niet maar eet alles wat hij/zij op zijn/haar pad tegenkomt! Ook overleden soortgenoten worden opgegeten.

Toegevoegd na 16 minuten:
Nee, een wild zwijn jaagt niet op levende dieren!

Wel kan een zwijn erg agressief zijn als het jongen heeft!
Verder moet je een wild zwijn zien als een vuilnisman maar dan in de natuur!

Vergis je niet in een wild zwijn, ze zijn erg sterk en deinzen nergens voor terug!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een wild zwijn is een alleseter. Hij eet knollen, kastanjes, knaagdieren, larven, maar ook aas van andere dieren.

Hij is ook een prooidier; tijgers en wolven jagen wel op wilde zwijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wildzwijn is een omnivoor of wel een alleseter en zelfs een kanibaal.
Volwassen mannetjes (de Keilers) eten zelfs de jonge pasgeboren levende biggetjes. Ze jagen echter niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het verschil bedoelt tussen jager en prooi is het wilde zwijn inderdaad een prooidier.
Hier in Nederland heeft hij geen natuurlijke vijanden behalve de mens, maar dat vind ik dan weer geen natuurlijke vijand met dat arsenaal aan wapens(da's persoonlijk).