Bij onderzoeken is vastgesteld dat bij bijna driekwart van de mannen de ene bal in de balzak lager hangt dan de andere.

Bij de ene de rechter en bij de andere de linker; dat zou varieren. Heeft iemand een idee hoe dat komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij hebben ze niets gevraagd. Aan hoeveel mannen is dit gevraagd, kan niet kwalitatief veel zijn als ze mij niks hebben gevraagd. Misschien dat het met links of rechts benigheid te maken heeft, je voetbalt of zit (ik noem maar wat) wat meer met je rechter been over je linkerbeen en het 'stel' moet maar meehangen. en meer mensen zijn rechtsbenig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij driekwart maar? Ik dacht dat vrijwel alle mannen rechts- of linksdragend waren.

Het beste antwoord

Volgens de bovenste Bron (zie hieronder) is het nog niet bekend waarom dit zo is, maar zijn er wel enkele theorieën.

Eén theorie gaat over temperatuurregeling. Door de verschillende hoogtes, krijgen de beide testes verschillende temperaturen. Aangezien de temperatuur cruciaal is voor de kwaliteit van het sperma, is het handig als één bal wat warmer is en één wat koeler: dan heb je altijd wel een deel van het zaad op de juiste temperatuur en dus van de beste kwaliteit.

Er zijn zelfs studies naar een verband tussen de hoogtes van de ballen (linker hoger, of rechter hoger) en de beter/slechter ontwikkelde delen van de hersenen.

Lees de eerste Bron voor detailinformatie.

--

Overigens staat in de Engelstalige Wikipedia:

"
In mammals with external testes it is most common for one testicle to hang lower than the other. While the size of the testicle varies, it is estimated that 21.9% of men have their higher testicle being their left, while 27.3% of men have reported to have equally positioned testicles. This is due to differences in the vascular anatomical structure on the right and left sides.
"
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

geen enkele helft van gelijk wiens lichaam is identiek aan de andere helft, neem eens een foto van je en knip die precies in 2, maak er dan een kopie van en kleef deze bijeen. je zult merken dat je twee verschillende individuen hebt, dit verschil komt doordat je hart het "zuiverste bloed met de meeste zuurstof, eerst langs of aan haar kant transporteert, vandaar deze verschillen.