Wordt de penis ook zwaarder in tijden van een erectie?

Het ''drooggewicht'', dus zonder het extra bloed mee te rekenen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
15.3K

Het beste antwoord

De penis wordt in wezen wat lichter onder de door jou genoemde voorwaarden, hij verplaatst meer lucht en door iedere cm3 lucht die hij meer verplaatst krijgt hij 1.3mg meer opwaartse kracht.
Het omhoog gaan staan heeft niets met de gewichtsafname te maken maar met de wijze waarop het begin van de zwellichamen vastzitten aan het weefsel in de buik.
Dus als hij "hangt "is hij gewoon niet stijf genoeg.

Een goede er5ectie maakt de penis zeer hard, je knijpt het bloed er dan ook niet zomaar uit, kleppen in de zwellichamen verhinderen dit.
Wanneer dit systeem niet goed werkt kun je een priapisme krijgen (de erectie blijft dan in stand), ook sommige medicijnen veroorzaken dit soms .(trazolan)
Dat kan gevaarlijk zijn omdat de doorbloeding van de penis verstoord kan raken waardoor weefselversterf op kan treden.
Een arts kan met een injectie een hardblijvende penis weer laten verslappen.
het is overigen een fabeltje dat je met een erecte penis niet zou kunnen plassen.
Dat gaat wel moeilijker en de richting van de urine kan wel eens zeer ongewenste effecten hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Vast wel, ten tijde van een erectie vullen de zwellichamen zich met bloed waardoor de penis zwaarder wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het rekt uit, krijgt daarom meer oppervlak, en er kunnen zich dus meer watermoleculen uit de lucht op afzetten. Maar wellicht zijn er nog andere van dit soort minieme factoren waardoor 't resultaat toch anders kan zijn. Zoals verdamping.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Zonder het bloed mee te rekenen verandert de penis niet bij een erectie in drooggewicht. De zwellichamen vol bloed doen al het werk. Nou ja.. Al het werk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bloed niet laat meerekenen, lijkt het mij dat ie niet ontzettend veel zwaarder wordt. De huid dat meerekt heb je in slappe toestand er ook al hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het gewicht wordt wel geleverd door de rest van je lichaam, dus als het je in een zwembad overkomt zul je niet gaan zinken :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan het feit dat ie in de lucht gaat zweven toont aan dat een penis, in gespannen toestand lichter is dan een penis in ontspannen toestand,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het gewicht (of beter: massa) verandert niet. Het aanwezige weefsel en de huid wordt opgerekt door de bloedstuwing.
Er komt geen "materiaal" bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zo, als je een lege fles met water vult waarbij het gewicht van de fles alleen niet verandert, zal het eigen gewicht van de penis niet toenemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mischien de "afweging" waard, om het zelf eens na te wegen met bijgevoegd hulpmiddel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, hij weegt juist steeds minder doordat hij fier omhoog gaat staan. Zet er een weegschaal onder en hij weegt helemaal niets meer.