Zijn er dieren die over het algemeen ouder worden dan mensen?

Welke dieren hebben een langere levensverwachting dan mensen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Het beste antwoord

Ja deze, een meer dan vierhonderd jaar oud weekdier dat voor de kust van IJsland is opgevist, is het tot nog toe het oudste levende wezen. Wetenschappers hebben de mossel geschat op tussen de 405 en 410 jaar oud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Jazeker.
Olifanten, krokodillen, sommige papegaaien

Toegevoegd na 1 minuut:
sommige zee en landschildpadden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schildpadden, kunnen ouder worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mosselen

Toegevoegd na 17 uur:
geen goed antwoord, maar ik las dat er een mossel was gevonden van 400 jaar oud, veel mosselen worden helmeaal niet oud, na ongeveer 2 jaar zijn ze rijp voor de vangst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reuzeschildpad werd 255 jaar oud!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Olifanten worden zoiezo Erg oud!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staan ook wel leuke langlevende dieren op met foto's en aanvullende informatie: http://www.xead.nl/top-12-dieren-die-het-langst-leven---deel-1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zouden Venusschelpen zijn van meer dan 400 jaar oud zegt National Geographic
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kip krokodil schildpad(oudste) papegaai
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* sponsdier
* Gier
* Walvis
* Steur
* Kokerworm
* Zee-egel
* Hagedis(brughagedis kan echt heel oud worden)
* Koikarpers die in het wild leven kunnen wel 200+ worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reuzeschildpad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Olifanten, papagaaien, schildpadden, om er maar een paar te noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen is het zo dat kleine dieren een snellere hartslag hebben en minder oud worden. Groetere dieren hebben een tragere hartslag en worden ouder