als je lichaam direct na je dood word losgelaten in de ruimte raak je dan even snel in staat van ontbinding als op aarde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (9)

Dan bevries je,dus nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ontbinding is een vorm van rot, daar heb je zuurstof voor nodig en/of andere factoren en die zijn in de ruimte niet dus zal er niets met je lichaam gebeuren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is nog al wat meer nodig voor het ontbinden van een lichaam. Insecten, bacteriën en zuurstof onder andere. En als dan de temperatuur meewerkt heb je wel kans dat e.e.a. in werking wordt gebracht.
13 jaar geleden
Een helft zal verbranden door de zon, de andere helft bevriest. Er zal in korte tijd niet meer dan stof overzijn. Zelfs de stof zal door de (zonne) straling uiteengaan tot er alleen nog losse atomen over zijn.

Toegevoegd na 1 dag:
Dus nee, je zal veel sneller (zonder hulp van bacterien) ontbinden oftewel uiteenvallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee, maar even een theorietje proberen: er is geen zuurstof, wat noodzakelijk is voor de ontbinding, zeker op de wat langere termijn. Dus ontbinden lijkt me geen optie.
Aan de andere kant: er is ook geen buitendruk, terwijl je lichaam gebouwd is op 1 atmosfeer druk, dus misschien explodeer je wel als een te hard opgeblazen ballon. Zeker als je buitenkant bevries (vanwege de kou) en in het begin de bacterien in je maag en darmen enz. nog extra druk veroorzaken (wat ook de reden is dat een lijk onder water komt bovendrijven).
Dus ik vermoed niet dat je ontbind, maar in een paar stukken uitelkaar spat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, bij gebrek aan zuurstof gebeurt er weinig met je. En in een vacuüm blijf je helemaal lekker intact.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja aleen jammer genoeg heb je zelf nog een bar aan druk op je lichaam staan, dus ja heb je wel eens een spekje onder een vacuum stolp gezien?:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee eigenlijk niet, wat gebeurt er dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=OHY9fFQhX68&feature=related dit:) een ja het zal ook met het lichaam gebeuren, en daar zijn we niet geheel tegen bestand.
De ruimte is groot.
Als het dicht bij een zon of ster wordt losgelaten ...zal het wel verschroeien en opgaan in... vrees ik.
Wanneer het wordt losgelaten in een baan rond de Aarde dan wordt het een bevroren satelliet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hang er van af waar ze je lichaam naar toe schieten. Kan vriezen en het kan dooien.
En zelfs op aarde ontbindt je lichaam niet overal even snel. Want, het kan vriezen en het kan dooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontbinding betekend is deze contest dat je door bacteriën wordt opgegeten. Bacteriën hebben geen zuurstof nodig in leven te blijven, maar je zult bevriezen, of ontleden in de atmosfeer, en mocht je dooien, zul altijd nog last hebben van extreme uv-stralen, maar verbranden zul je niet want er is te weinig zuurstof in de atmosfeer, dus je zou een lange geconserveerd blijven.