Waarom is de zonneactiviteit zo laag terwijl deze volgens de 11 jarige cyclus nu veel hoger zou moeten zijn?

Volgens Nasa een verontrustende ontwikkeling.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een link naar het artikel waarop je dit baseert?

Antwoorden (4)

Dat weten we niet, en er vallen ook nog geen echte conclusies uit te trekken. Wel wordt het in de gaten gehouden, om te kijken of het wel op de juiste manier voorspeld is, zo ja waarom er dan afwijkingen zijn, zo nee, wat er dan mis was met de voorspelling.
Zie voor meer info: http://www.grenswetenschap.nl/blogs/De-Zon-voorspellen-das-pas-moeilijk/

Ook is het de vraag of de zonne-activiteit wel zo laag is: http://www.spacepage.be/nieuws/nieuwsoverzicht/267-zonneactiviteit-en-poollicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die 11 jarige cyclus staat niet in steen gegrift. De afgelopen eeuwen wel misschien maar de leeftijd van de zon tellen we in miljarden jaren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men verwacht een buitengewone zonneactiviteit in 2012 ,
misschien nog even wachten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien omdat de zon niets van onze verwachtingen afweet?
De natuur (daar mag je de zon toch ook toe rekenen?) is vol van pracht en tevens onberekenbaar. Als een bepaald verschijnsel zich al jaar en dag op bepaalde tijdstippen voor doet, wil dat niet zeggen,dat het de volgende keer ook aan onze verwachtingen voldoet. En de NASA, ach...